♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

mandag 1. januar 2018

Under juletreet

Godt nyttår!

Det ble strikket noen luer i julegaver og i dag vil jeg vise frem alle sammen.

Først ut er Lilly-luen fra Klompelompe:


Dette må være den aller fineste luen jeg har strikket! Den ser kanskje litt avansert ut, men den var enkel å strikke.


72 gram Merino Extra Fine fra Drops, pinne nr. 4 og noen timer med strikkeglede så har man en fin lue:)


Den neste luen jeg vil vise frem er denne som jeg har valgt å kalle Varm Vinterlue. Jeg har strikket noen slike luer før, og HER har jeg delt hvordan jeg gjør det.



Denne gangen ble fargene ganske så tilfeldige da jeg bestemte meg en kveld for å strikke en lue i gave og ville bruke garn fra lageret. Jeg trodde ikke jeg hadde nok av det lyngfargede garnet så da ble det hvit vrangbord for å være sikker.


Første helgen i desember var jeg med på en samstrikk på snapchat arrangert av @strikkerenate på @polarstrikkere.
Da ble denne luen til:


Hun delte biter av en lueoppskrift igjennom en hel dag og jeg tror vi var endel som satt rundt omkring å strikket. Jeg valgte å strikke herrestørrelsen da jeg ville bruke luen som julegave. Dessverre ble luen litt liten men da la jeg den bare i gaveskuffen til en senere anledning.
Jeg brukte 69 gram Merino Extra Fine fra lageret på denne luen.
Hvis du ønsker å strikke maken finner du oppskriften HER.


Det ble flere herreluer, og den fineste av de er denne:


Oppskriften fant jeg på Garnstudio, og luen heter Colorado. Jeg valgte å bruke merino Extra Fine på denne også, da det er mitt favorittluegarn. Jeg gikk også for andre farger enn i oppskriften da jeg ville bruke garn fra lageret. Luen veier 76 gram og er tykk og god.


Den blå luen under heter Tristan. Den har jeg strikket ett par av tidligere, men nå kom det ønske om en til. Koselig med slike ønsker:)


Det er også noen som har bursdag i julen så da ble det en Tristanlue og ett par Selbuvotter uten selburose.

Denne luen veier 73 gram. Til vottene gikk det 78 gram mørkegrått og en liten rest lysegrått. Også her brukte jeg Merino Extra Fine fra lageret. Kjøpte bare ett nøste til vottene.

Jeg avsluttet 2017 med litt garnslanking og håper å begynne det nye året på samme måte:)

Har forresten en superfin lue på pinnene nå også, som jeg gleder meg veldig til å vise dere:)

Gleder meg til ett nytt strikke-og bloggeår!

Vi ses!

6 kommentarer:

Berit sa...

Så mange fine luer du har strikket. Her var det nok mange som var heldige til jul :)
Ønsker deg et riktig godt nytt år!

Valdreshagenmin sa...

Så mange fine luer! Perfekte julegaver som jeg tipper at mottagerene ble veldig glad for :-) Ble veldig fasinert av den Lilly-lua, den må jeg nesten prøve å strikke ;-) Ha et fint nytt strikkeår!

Bundingen sa...

Fine luer! Fint luegarn du bruker! Det er veldig viktig at luene ikke klør synes jeg. Luer er en grei gave da det er kjekt å ha flere å bytte på.

Riktig godt strikkeår fra Ingunn

Siddis back home sa...

Massevis av flotte luer! Jeg elsker å strikke luer, har en på pinnene akkurat nå, Traveller´s hat som jeg fant på Ravelry. Ønsker deg et riktig godt nyttår, Happy Knitting!

Bodil sa...

Her var det mange flotte huer som mange blei glade for :) Godt nytt strikkeår frå meg.

Martine sa...

Så mange fine julegaver! Nå minnet du meg på om at jeg også må dele julegavestrikkingen på bloggen ;) Coloradoluen fra Drops ble så mye finere i ditt fargevalg, og jeg tror nok jeg må strikke en slik selv en gang :)