♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

tirsdag 12. desember 2017

Gledelig julestrømpe

Er du ute etter ett raskt og enkelt strikkeprosjekt før jul vil jeg anbefale julestrømpene til Vilde, @lillerilledesign. Jeg falt pladask for den grå og hvite med trær, den skulle jeg strikke! 



Jeg kjøpte en litt for mørk farge, på bildene ser den jo nesten svart ut, men strømpa ble fin likevel.
I oppskrifta får man valget mellom to forskjellige motiver, og man står veldig fritt i valg av garn og pinner. Jeg gikk for ett av mine favorittgarn, Nepal fra Drops. Det gikk ganske akkurat 50 gram hvitt og 100 gram grått. Jeg brukte pinne nr. 5.


Mønsteret er veldig lettstrikket, så man kan fint strikke en slik på en dag. Jeg brukte to dager da jeg er syk på andre uka. Men det er ett fint prosjekt som ikke krever så mye.


Det kan nok plutselig bli flere julestrømper her i huset, men kanskje ikke i år. Det er visst bare 1,5 uker til jul.... Jeg må bli frisk fort!

Vi ses!

2 kommentarer:

Bundingen sa...

For ei fin julestrømpe! Romslig og god som den skal være. Det havner nok mange godsaker oppi den etterhvert.
Riktig god bedring! Håper det er noe som går over!

Klem

Martine / Full av ull sa...

Så fin strømpe! Jeg har også veldig lyst å strikke den med trær på, kanskje jeg må ta med Nepalgarn på juleferie? Din ble i alle fall kjempefin, og jeg likte at den hadde litt utradisjonell farge. Bare tre dager igjen til jul nå, kos deg masse og nyt hver dag <3