♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

søndag 10. august 2014

Sikk-sakk-teppe

Jeg har strikket, iallfall årets, fineste teppe;) Jeg er SÅ fornøyd!


Oppskriften er fra Pickles, men jeg ble inspirert av nabo'n faktisk! Hun har strikket flere slike tepper, og da måtte jo selvfølgelig jeg prøve også. De er jo så fine!:)
Jeg har gjort som nabo'n, brukt pinne nr 4,5 og Merino Extra Fine fra Drops men ellers fulgt oppskriften. Da blir teppet akkurat passe stort til baby/lite barn:)


Teppet mitt måler 57x70 cm og veier 307 gram.
Jeg er strålende fornøyd med fargevalget. Litt tilfeldig var det ettersom noe av garnet er fra salget i mai og noe, det grå, ble kjøpt for anledningen:)




Hva synes du om fargevalget mitt?

Det blir garantert flere slike tepper, for dette var morro! Det er også veldig enkelt å justere størrelsen hvis man ønsker det.

Nå har jeg en bitteliten barselgave på pinnene. Koselig!
Ferien er over, i morgen er det jobb igjen. Litt greit egentlig, blir godt med rutiner igjen. Men for en sommer vi har hatt! Herlig altså!
Snart er det høst, og det betyr mer strikketid og forhåpentligvis hyppigere oppdateringer her inne.

Vi ses!

15 kommentarer:

Ellen Kristin sa...

Teppet og fargene er nydelige! :)

Stine sa...

Helt nydelig både teppet og fargevalget! Lykketil med jobbstart igjen og gleder meg til å se alt det fine du strikker utover høsten :-)

BrittB sa...

Kjempefint babyteppe! Liker fargevalget ditt veldig godt :-)
Ferie er herlig, men det er nå jammen godt å komme "i gjenge" igjen også!Fortsatt god uke!

Kirsti sa...

Så vakkert teppe! Likte veldig godt fargevalget!

Mitt lille roterom sa...

Hei og takk for sist ;)
Hyggelig å treffe deg, og slå av en prat - for det meste om håndarbeid :)
Teppet du har strikket er nydelig!

Ønsker deg en flott uke :)

Klem fra Ann Elisabeth

Birgitte sa...

Skjønner godt at du er fornøyd, for dette teppet var nydelig fint! Og ekstra kjekt er det når strikkeprosessen har vært gøy:D

Monstermønster sa...

Veldig fint fargevalg!

Hanne sa...

Veldig flott teppe. Fargevalget var helt nydelig. Fikk nesten lyst til å starte på et jeg også. Du har all grunn til å være fornøyd.

ASK sa...

Kjempefint teppe!
Jeg synes fargevalget ditt var flott :-)
Kanskje det blir mer feminine farger neste gang?

Unknown sa...

Så fint teppe, og herlig fargevalg :) Tenker meg at det er en heldig liten prins som får tulle seg inn i dette!
Og veldig fint foldeskjørt i forrige post også :)

Jane sa...

Du klarer jo BÅDE å strikke og blogge du...!! :) Klarer kun å strikke for tida jeg :)
Kjempefint teppe, og bra fargevalg :D

Siddis back home sa...

Nydelige teppe! Må kanskje prøve meg på et jeg også! Ha en herlig søndag og Happy Knitting!

Unknown sa...

Skjønner at du er fornøyd med dette! Det er råfint!!

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Nydelig teppe, og jeg har sååå lyst til å strikke et sånt... men jeg klarer ikke å finne oppskriften...