♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

onsdag 7. februar 2018

Ingen Dikkedarer

Kanskje verdens kjedeligste genser å strikke, men en innmari kjekk genser å bruke!


I september kom jeg over noen nøster Mini Alpakka i en nydelig farge i en restekurv på garnbutikken. Da bestemte jeg meg for å strikke Ingen Dikkedarer-genser fra PetiteKnit. Jeg som IKKE skulle strikke denne genseren som alle andre holdt på med, satt plutselig foran hylla med Silk Mohair for å finne en farge som passet til. Tror det var 9 nøster Mini Alpakka og 2 Silk Mohair som ble med hjem. Jeg måtte tilbake to ganger for å kjøpe mer Silk Mohair, siste gangen manglet jeg bare til vrangborden på ene ermet.... Jaja, ble litt restegarn denne gangen også men det går vel an å finne på noe å strikke av det.


Genseren ble fin i størrelsen, men jeg strikket den noen cm lengre enn det står i oppskriften. Den føles litt tung men ikke verre enn at den allerede har blitt brukt flere ganger.


Det ble en liten stopp i strikkingen ettersom jeg måtte strikke noen julegaver men jeg tok frem igjen genseren i januar og strikket den ferdig. Det var bare et erme som manglet så det var egentlig ganske fort gjort;)


Nå er det Maryjakka som skal strikkes ferdig. Det er litt utfordrende å få tak i Drops Air om dagen, jeg trenger ett svart nøste til mønsteret, men det må vel ordne seg:)

Vi ses!

4 kommentarer:

Huldr sa...

Åh, det var en nydelig farge! <3 Kos deg med genseren i vinterkulda.

Bodil sa...

Det var ein lekker farge, og ein flott gensar :)

Bundingen sa...

Nydelig farge på genseren din! Her kan man vel si at det enkleste er det beste. Jeg er ganske sikker på at denne blir en favoritt.

Riktig god helg fra Ingunn

Valdreshagenmin sa...

Nydelig!! Lekker farge :-)
Sånn må nok jeg få strikket meg også ;-)