♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

torsdag 7. januar 2016

Pannebånd av restegarn

Hvis du har sånn ca 34 gram av et nøste Nepal kan du lage et pannebånd! Et raskt og enkelt prosjekt som er supert til gave, eller kanskje til deg selv. 
Jeg strikket disse tre i går.


Dette pannebåndet er kjent for de fleste, og finnes i mange varianter rundt omkring. Jeg har ikke fulgt noen oppskrift, men prøvde meg frem og endte opp med 19 masker perlestrikk på pinne nr 5.
Pannebåndet er ca 36-38 cm langt men dette var det egentlig garnnøstet som bestemte, strikket til det var tomt! Da det begynte å bli lite garn igjen tok jeg den andre enden av nøstet, la opp 5 masker og strikket perlestrikk i ca 10 cm, eller det som måtte til for å ta den lille lappen rundt pannebåndet. Slik unngikk jeg å få for lite garn til denne, og det var lettere å beregne garnmengden slik at jeg fikk brukt opp alt.


Denne gangen ble det pannebånd i disse fargene, men jeg har flere rester så det blir flere pannebånd i andre farger også.




Disse veier 32, 33 og 34 gram så her fikk jeg brukt 99 gram rester.


På bloggen til Pinneguri kan du lese om Restefesten hun arrangerer, og disse pannebåndene er mitt første bidrag. Jeg merker de #restefest2016 på Instagram. Bli med du også!


Jeg deltar også på Lunamon sitt bloggparty denne uken, det kan du gjør også ved å trykke HER.

Da kan jeg vel si at håndarbeidsåret 2016 er igang! Eller det har vel vært det noen dager allerede, men de første ferdige produktene er i hvert fall blogget!

Jeg er ikke helt ferdig med 2015 enda heller, men det må vente noen dager til.

Vi ses!

8 kommentarer:

Stine sa...

Takk for supert tips, kjempe fine 😊

Stine sa...

Takk for supert tips, kjempe fine 😊

Valdreshagenmin sa...

Disse var veldig fine og så myke og gode ut :-) Fin bruk av rester på!
Ha en fin helg :-)

Bundingen sa...

For en god ide! Takk skal du ha! Fine ble de også!

God helg fra Ingunn

Mitt lille roterom sa...

Så smart!
Så søte og nydelige!

Ønsker deg ei fin helg :)
Klem fra
Ann Elisabeth

Unknown sa...

Gratulerer så mye med en 3.plass på link party i forrige uke.
Nytt party er åpent, kom å del med oss.

Anonym sa...

Så fine de ble, jeg kunne gjerne tenkte meg å lage slike selv også. Lurte derfor på om du hadde en oppskrift?

Anonym sa...

Hei, har du noen tanker om hvor mange masker det skal være for et barn på 2 år?☺️