♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

torsdag 21. september 2017

Ja, vi elsker fortsatt lagerstrikk!

Noen nøster Karisma i nyyyydelig petrol har ligget i lageret i flere år, men nå har de blitt til to fine plagg. Det ble igjen bare en liten meter garn.



Først ut var Ankers Trøje av PetiteKnit. Jeg strikket størrelse 4 år og er dermed ferdig med en julegave! Det gikk 235 gram Karisma til denne størrelsen da jeg strikket litt ekstra lengde på både ermer og bol.


Av restene strikket jeg en Rompestompe-shorts fra Klompelompe. Jeg hadde egentlig planlagt å ha annen farge på snora før jeg visste om jeg hadde nok garn, og ettersom det plutselig bare var igjen en liten tust med garn ble det grått både på snor og ribben ved bena. Og det ble da fin!
Shortsen er størrelse 6-12 mnd, tror jeg, og veier 88 gram.










Forrige mandag begynte jeg på Ingen Dikkedarer av Petiteknit så den har fått mye oppmersomhet de siste dagene. Men i går kveld sporet jeg litt av og begynte med litt småstrikk til Brage... Jaja, kjekt med litt variasjon;) Satser på et innlegg med småstrikk neste gang.

Vi ses!

5 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig farge som kledde både genser og shorts, kjempefint var det :)

Bundingen sa...

Kjempefine plagg! Der fikk du utnytta garnet på beste måte. Fint og jevnt strikker du også!

Riktig god helg fra Ingunn

Bodil sa...

Det var eit flott sett i nydeleg farge :) God helg.

Hanne sa...

Så deilig å få brukt opp garn som har ligget og ventet på det rette prosjektet. Det ble en nydelig genser og shorts.

Barwitzki sa...

Takk, alltid fint å se deilig strikketøy... kjempeflott genser og shorts du har strikkt.
Hilsen til deg. Viola