♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

søndag 29. oktober 2017

Klompelompestrikk

Ludvigenseren ble ferdig for en stund siden, men først i dag fikk jeg somlet meg til å feste tråder og ta bilder.
Men nå er bursdagsgaven til Brage ferdig!


Oppskriften er det de flinke damene bak Klompelompe som har laget. Jeg liker de veldig godt og har strikket mye etter deres oppskrifter. Dette var også en kjekk oppskrift å følge.


Garnet er Drops Merino Extra Fine, og den flotte grønnfargen er det mamma`n til Brage som har valgt. Den heter 31 Skogsgrønn og jeg tror den fargen var ny i år. Genseren veier 225 gram.


Genseren er strikket i størrelse 1 år og jeg håper den vil varme godt i vinter.


I fjor fikk Brage en Kjekkaslue av oss. Denne ble veldig populær og jeg har hørt rykter om at det ble stor sorg da den var for liten. For et kompliment til strikkegammeltante!
Nå har jeg strikket en ny lue og jeg håper den blir like populær!


Denne gangen måtte jeg strikke størrelse 1-3 år og da var det ikke øreklaffer og snor i oppskriften. Ble en liten kar på snart ett år trenger trenger begge deler så da strikket jeg dette etter oppskriften på pilotlue.


Det gikk 55 gram Skogsgrønn til luen. De søte knappene med bamse på fant jeg i knappeboksen.


Nå er det bare å fortsette med andre prosjekter. Også må jeg kanskje komme igang med julegavene, det er visst bare igjen 8 uker....

Vi ses!



6 kommentarer:

Daria sa...

oi den var fin oxo grønn da,elsker farven:)

Martine sa...

Så fine og litt uvanlige farger du har brukt! Det er alltid så koselig når gaver blir brukt, da får man lyst å strikke mer. Jeg har en niese på 6 år som pleier å be om strikkede plagg (eks. rød genser, stripete lue, lik genser som tante eller onkel), og det smelter så klart strikkehjertet ;)
Jeg er i så vidt i gang med julegavene, det blir ikke laget så mange i år, men man kommer seg aldri helt utenom strikkede gaver <3

Hanne sa...

For et nydelig sett. Grønnfargen var bare fantastisk og veldig pent mønster på genseren.

Bodil sa...

Flott gensar, og såå nydelege fargar :)

Barwitzki sa...

Herlig genser har du strikkt. Jeg liker mønster og nydelig farger.
Lua var veldig flott. Klompelompe viser så deilige oppskrifter.
I alle fall begynne nå med jul-strikking :-))) Jeg har i gang mange forskjellige :-))
Hilsen fra Viola - Ha god tid Lisa.

Berit sa...

Så fin genser og nydelige farger. Fint med lue som matcher!
Her strikkes det også julegaver, nå går det alt for fort mot jul :)