♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

torsdag 6. oktober 2016

Klompelue

Innimellom større prosjekter må jeg alltid ha noen mindre. Denne uken har det blitt en lue.


Jeg brukte tre kvelder på denne, men det er ikke hver kveld det blir gjort like mye. Man kan nok fint strikke en slik på en dag.
Oppskriften er Klompelue fra Klompelompe. Den er i one size, damestørrelse. Men ettersom jeg strikker så fast synes jeg nesten den ble litt liten. Hvis jeg skal strikke flere må jeg nok bruke pinne 4,5 istedenfor 4. Luen er strikket i Merino Extra Fine fra Drops, og jeg brukte 73 gram.


Det er alltid vanskelig å velge knapper, men jeg endte opp med to grønne. Tror det vil falle i smak hos mottaker også, da dette er en gave.


I kveld har jeg funnet igjen et putetrekk jeg begynte på i vår. Nå skal det bli ferdig!
Holder på med Løvlisjal også, men det er håpløst å strikke med svart på kvelden så det er et prosjekt jeg bare kan holde på med på dagtid. Som dere sikkert skjønner så strikker jeg mye om dagen!;)

Vi ses!

2 kommentarer:

Berit sa...

Kjempefin lue og knappene passet perfekt!

Bundingen sa...

Så fint med en lue-presang! Riktig fin ble den. Minner meg på at jeg bør studere de bøkene nærmere. Mye fint i begge.

Riktig god lørdagskveld!

Klem