♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

torsdag 4. juni 2015

En bitteliten romper

En bitteliten romper har kommet av pinnene og skal snart varme en bitteliten gutt



Oppskriften fant jeg i Sandneshefte nr 1804. Jeg falt for det enkle, og jammen var den også enkel å strikke. Så hvis du er ute etter en romper som er lettstrikket så anbefaler jeg denne på det varmeste.


Fletter strikket over to masker gir en fin effekt.


Garnet er Alpakka Silke fra Sandnes og i størrelse 6 mnd gikk det bare 53 gram.
Romperen er strikket på pinne 2,5 og 3.


To små knapper på selene bak, som enkelt kan flyttes (eller man kan sy på flere knapper) for å regulere størrelsen.


Jeg er veldig fornøyd og gleder meg til å gi den bort i barselgave

Neste blogginnlegg må dere nok vente en stund på, for jeg har nemlig begynt på en jakke til meg selv og den er ikke akkurat av det kjappstrikka slaget.....
Gleder meg til å vis den frem!

Vi ses!

9 kommentarer:

Stine sa...

Kjempe fin rompers :) Veldig kjekke gaver å gi også så mange fine mønster å velge mellom. Lykke til med jakkestrikking :)

Bundingen sa...

Kjempefin barselgave! Ei kortbukse trenger alle små gutter. Strikka i silkealpakka blir den også deilig mot naken hud til sommeren. Stilig med de små flettene.

God lørdag fra Ingunn, og lykke til med jakken!

Bodil sa...

Så søt den var :)

Siddis back home sa...

Den var veldig fin, heldige mottaker! Ha en fin tirsdag hos deg!

Martine / Full av Ull sa...

Så koselig med småplagg! Jeg skulle ønske jeg hadde en liten å strikke til ;)
Jakken kommer til å bli ferdig i en fei, og jeg er sikker på at du blir fornøyd :)

Hanne sa...

Den der var bare helt nydelig. Jeg var på utkikk etter en fin og enkel romper for en stund siden. Synd jeg ikke fant denne da. Takk for tipset. Skal ile i vei og kjøpe heftet.

Birgitte sa...

Søt romper! Gleder meg til å se storprosjektet ditt :)

Mie sa...

Kjempefin romper! Det finnes så mange fine romper-opskrifter der ute og jeg har lyst til å strikke alle sammen!

Anonym sa...

Hei!:-) Nydeleg romper! Stemmer det at den er frå hefte nt 1408 (ikkje 1804 som du skriv)?:-)

Marie