♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

onsdag 4. mars 2015

Ull til mannen

Bursdagsgaven til samboeren ble ferdig et par timer før han kom hjem fra guttetur. Jeg rakk det såvidt!;)


Den ene sokken fikk han jo egentlig i julegave, det var alt jeg rakk da. Begynne før sier du...? hihi....
Men han er fornøyd han altså. Nå har han endelig fått sokker, strikket av meg. Han har ønsket seg det i maaange år....;) Sokkene er strikket i Perfect på pinne 3,5. Planen var å strikke av lagergarn, men jeg måtte jammen kjøpe et nøste med grått for å få nok. De veier 125 gram.


Lua visste han ikke om. Jeg har strikket tre luer til han tidligere, men han hadde ingen som var bare grå også falt jeg så for strukturen i denne. Synes den ble veldig fin og myk i merinoull. Oppskriften fant jeg HER. Det gikk med 72 gram garn til den minste str.

Nye prosjekter er for lengst påbegynt, men som vanlig har døgnet altfor få strikketimer.

Vi ses!

7 kommentarer:

Bundingen sa...

Dette er fine sokker og luer til karer. Herlige guttefarger som svigersønnen min sier. Lua har jeg strikka også, og jeg liker den kjempegodt.

God torsdag fra Ingunn

Birgitte sa...

Med et par timer til overs, hadde du jo god tid ;) Kjekt at han ønsker seg hjemmestrikk, da satt han nok stor pris på denne gaven! Fine sokker, og luen ser ut til å ha veldig god passform :)

Ina sa...

Fine manneplagg du har strikket!
Nydelig struktur i den lua, tror jeg må se nærmere på den oppskriften ;-)

wigdis sa...

Skal si du har strikket mye fint siden sist jeg var innom deg. Etter at dotten kom i hus har jeg hatt veldig liten tid til å gå på bloggvisitt.
Du må bare si ifra Lisa når det passer deg å ta et treff hos MorGrethe. Det hadde vært veldig koselig.

Hanne sa...

Heldige mannen! Flotte plagg! Må si jeg har sviktet litt i stikkeplagg til mannen her i huset.. ja,ja.. bra svigermor er god på å strikke sokker i store størrelser..

Stine sa...

Manne strikk kan vi like! Kjempe fin gave, og takk for inspirasjon til luemønster :)

Felisi sa...

Veldig fint sett til mannen! Jeg må nok ta en nærmere titt på den lua. :o)