♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

fredag 23. januar 2015

Lazy Daisy babyjakke

Jeg har lenge vært fasinert av Daisyene til Pickles, men dumme meg trodde de var vanskelige. Det var de altså ikke, men de var litt tidkrevende.
Lazy Daisy babyjakke var ellers rask å strikke og jeg er veldig fornøyd med resultatet.


Men det jeg kanskje er aller mest fornøyd med er at både garn og knapper er fra lageret! Så nå er det slanket med 140g Merino Extra Fine fra Garnstudio. Jakken er strikket på pinne 4 og den eneste endringen jeg gjorde var at jeg strikket noen rader med Daisyer ekstra da jeg synes den så litt liten ut.


Jeg har strikket størrelse 3-6 mnd, den ligger gratis ute på nett mens de andre størrelsene kan kjøpes HER


Er ikke knappene søte?? Jeg digger de♥ 


Jakken havner i gaveskuffen, greit å ha litt på lur.


Nytt  prosjekt har for lengst havnet på pinnene og i dag har jeg hatt det med meg på formiddagsbesøk hos en venninne. Fredag, fridag, strikking, te, hjemmebakte kjeks, fyr i peisen og koselig prat gir virkelig påfyll av energi! Herlig

Tusen takk for alle fine kommentarer på traktorgenseren! Dere er gode!

Vi ses!

8 kommentarer:

Hanne sa...

Kjempe skjønn jakke. Så deilig å få brukt opp lagergarn til noe så flott. Jeg holder på å slanke lageret jeg også, men det går litt så som så. Har begynt med noen babyprosjekt, men det er ikke akkurat noe garnsluk.

Birgitte sa...

Supersøt jakke!! Perfekt knappevalg :)

Mie sa...

Denne jakken er så fin! Og jeg likte fargevalget ditt veldig godt.

Valdreshagenmin sa...

Kjempesøt jakke! Likte veldig godt fargesammensetningen og knappene. Kjekt å ha på lur til en liten prinsesse.
Ha en fin uke :-)

Mitt lille roterom sa...

For ei nydelig babyjakke :)
Daisy synes jeg er artig å strikke, men som du sier, litt mer tidkrevende enn vanlig strikk....men så mye flottere da ;)

Ønsker deg ei flott strikkeuke!

Klem fra Ann Elisabeth oppi dal'n...

Synnøve sa...

Den var kjempesøt!

Kirsti sa...

Knallifin! Daisystrikk er mosomt og effektfult. Har ganske nylig fått vite at 6 venner skal ha barn i juni, pluss en knert som kommer i mars så jeg skulle virkelig ønske jeg hadde litt mer gavestrikk på lager... :)

Stine sa...

Kjempe flott jakke :) garn fra lager er alltid kjekt å bruke :)