♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

fredag 2. januar 2015

Godt nyttår!

Hvor ble desember av??? Et innlegg på bloggen, det er altfor dårlig! Men nå er jeg igang igjen!☺
Denne jakken strikket jeg til mamma, hun fikk den i julegave.


Første gangen jeg så jakken var hos Martine med bloggen Full av ull. Jakken hennes ser sååå fin ut så jeg måtte bare. Men denne ble egentlig ikke like fin....også jeg da som kjøpte garn til en til, til meg selv... Jaja, vi får se! Plutselig er jeg igang!☺


Den er strikket i Andes på pinne 9 så det er jo egentlig et raskt prosjekt. Oppskriften heter Day After Day Cardigan men jeg gjorde som Martine å strikket en kort modell, Jakken veier 642 gram så den er ingen lettvekter akkurat.... Men jeg tror likevel at hvis det blir jakke på meg så blir den litt lengre, jeg har 800 gram garn. Også skal jeg bruke pinne nr 10.


I romjulen strikket jeg en Frostgenser men jeg har ikke festet tråder og tatt bilde av den enda så den får dere se senere.
Jeg hadde store planer om å lage en liten årskavalkade for 2014 også, den for 2013 kan dere se her, men vi får nå se om det blir noe av. Akkurat nå er det mye morsommere å strikke. Begynte på en Osloanorakk men traktorer i går, og jeg er veldig ivrig etter å få den ferdig☺

Håper dere alle har hatt en strålende jul! Min har vært veldig rolig, men den har inneholdt de viktigste tingene som familie, godt mat og trivsel. Det har vært veldig kaldt her, men du og du såååå fint det har vært ute. Slenger med noen bilder fra nyttårsaften!





Godt nyttår kjære lesere!

4 kommentarer:

Valdreshagenmin sa...

Så flott jakke, den så kjempegod ut :-)
Gleder meg til å se dine nye prosjekter, du har jo så mange flotte ting på pinnene.
Lekre nyttårsbilder! Heldige som har fått ha både kulde og snøen i behold. Vi blåste nesten bort, 9 varmegrader og snøen nesten smeltet. Heldigvis kom det litt snø i går.
Tusen takk for koselige ord på bloggen min :-)
Ønsker deg ett riktig godt nytt år!

Hanne sa...

Flott jakke. Jeg synes din versjon ble fin jeg. Jakken så skikkelig deilig ut. Kunne tenkt meg en slik selv jeg så denne må jeg nok sette opp på ønskelisten. Ønsker deg et riktig godt nytt år og gleder meg til å følge bloggen din i det nye året også.

Siddis back home sa...

Den jakken så flott ut, må nok ta en titt på det mønsteret! Ha et riktig flott strikkeår og takk for alle hyggelige kommentarer i året som har gått!

Birgitte sa...

Så heldig mor, med en så flott julegave! Fin blåfarge! Nydelige stemningsbilder. Her er det også et lag med snø, noe hunden sette veldig pris på:) Godt nytt år til deg! Gleder meg til å følge med på kreativiteten din i det kommende året:)