♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

mandag 16. desember 2013

Smågaver

Ser ikke ut til at det blir så mange oppdateringer denne måneden, desember er travel!
Men det strikkes, pyntes og lages kort, og døgnet har altfor få timer. Men det er vel bare sånn det er;)

Votter har det blitt mange av i høst. De siste som har blitt ferdig er disse:


Oppskriften fant jeg HER. Vottene er strikket i Merino Extra Fine, str. 5-6 år.


Garnet fant jeg i garnkista, så fargene er egentlig litt tilfeldige. Men jeg er SÅ fornøyd!
Striper er jo aldri feil, og med disse fargene sammen synes jeg vottene ble veldig fine!
Fikk lyst til å bruke denne fargekombinasjonen på andre plagg senere også☺

Nå er vottene pakket inn i julepapir, og sendt i posten til en aktiv liten kar. Håper de faller i smak!

Den eldste tantesnuppa ønsket seg plutselig ett pannebånd her en dag, og fargen skulle visst være rosa....

Jeg googlet litt, og fant oppskrift på dette:


Synes det er så søtt! Også passet det jo så godt at garnkista også inneholdt litt rosa Merino Exstra Fine.

Pannebånnet ble tatt godt imot; nå har hun visst likedan som Minnie Mus.....;)


Blir garantert flere av disse,etter jul....

En fortsatt fin adventstid ønskes dere fine lesere!

♥♥♥

6 kommentarer:

Kirsti sa...

Åh, så heldige tantebarn! Kjempefine plagg du har laget:)

Mitt lille roterom sa...

Nydelige votter til en aktiv krabat, og sukkersøtt pannebånd til tantebarnet. Koselig med slik småstrikk. Og ja, som du sier, desember mnd flyr avsted - ønsker deg en riktig god jul og godt nytt strikkeår :)

Klem fra Ann Elisabeth

Tante Constanse sa...

Enig med deg - vottene ble veldig fine! Pannebåndet ble supersøtt!
- Mulig jeg må herme :-)
Klem

Synnøve sa...

Fine farger på vottene! Vil tro alt dette faller i smak:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Heldige mottakere! :D Hedda hadde elsket det pannebåndet. ;)

Martine sa...

Kjempesøte, både votter og pannebånd. Det har gått i småprosjekter her også i julen, og da har jeg hermet etter dine Hverdagsvotter i Nepal :) Kjempefine og kjekke å strikke :) Håper du koser deg masse i julen, og nyter den fine og rolige tiden med mye god mat og strikking. Klem