♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

søndag 5. februar 2017

Jeg har tovet....

og det ble vellykket!!


Det er slett ikke alle toveprosjekter som blir vellykket men denne gangen ble resultatet perfekt. Det er bare en helt enkel kurv med striper, men den ble akkurat slik den skulle bli! Hurra!


Garnet er Cortina Soft fra Gjestal og jeg brukte pinne nr 8. Garnet fant jeg i garnkista, og der skal jeg si det har ligget i mange år! Men nå har 150 gram rødt og 100 gram hvitt blitt til denne kurven.
Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften fra Garnstudio.


Mamma fikk kurven til bursdagen sin i går, og jeg tror jammen hun synes den er fin også;)

Før toving så den slik ut og var 43 cm i høyden og 56 cm i bredden.


Nå må jeg si det fristet å tove mer, så vi får se. Det et mer garn i lageret;)

Vi ses!

5 kommentarer:

Xhantippe sa...

Jeg synes toving er en vanskelig vitenskap. Den kurven ble kjempefin!

Bodil sa...

Det blei ein flott og stødig kurv. Og så er det kjekt når tovinga er vellukka.

Made by KKann sa...

Oj - så knallfin tovet kurv - skikkelig stilig.

Siddis back home sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, det setter jeg stor pris på! Veldig gøy å tove, når jeg hadde dilla på det så ble det flere kattesenger, jeg brukte den store bakebollen min til å strekke det over etter at jeg hadde hatt det i vaskemaskinen! Happy felting!

mimouna sa...

Toving er alltid spennende! Cortina er et greit garn til litt tykke og stødige ting, det tover stort sett veldig bra. Det ble en fin skål! :)