♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

fredag 2. oktober 2015

Traktorlue til Even

Nabogutten Even ble 5 år i forrige uke, og av oss fikk han en lue.
Gutten er veldig interessert i alt som durer så da måtte det jo bli et kjøretøy på lua, og det fineste strykemerket jeg fant var denne traktoren. Passer jo fint at han har en Gråtass på verandaen da....;)


Luen er strikket i Merino Extra Fine fra Drops, mitt favorittluegarn. Den veier 59 gram.
Jeg brukte denne oppskriften, ettersom jeg har strikket den til samboeren tidligere og vet at den ikke blir veldig stor men samtidig litt større enn barneluer. Mamma`n sa jeg måtte strikke den litt stor, for Even har litt stort hode....;) Så da brukte jeg maskeantallet på den minste størrelsen og lengden på den største størrelsen. Og luen ble perfekt til Even sitt hode, og den ble tatt i bruk med det samme! Hurra!!!!:)


Jeg sydde på strykemerket ettersom det er håpløst å få det til å sitte på strikkeplagg. Men det gikk jo fort, og nå sitter det!:)

Ny gave er på pinnene!

Vi ses!

4 kommentarer:

Monstermønster sa...

Luer er perfekte gaver, særlig de som ikke klør:) fin stripelue!

Bodil sa...

Vil tru det var kjekt å få ny hue med traktor på :)

Mitt lille roterom sa...

Heldige nabogutten Even!
Og så ble det en gråtass akkurat som han har selv :) Sikket stor lykke for en liten gutt!
Har igjen å prøve det garnet, men må bare strikke opp noen av de X antall kiloene jeg har i kasser inne på det opprinnelige "roterommet" ;)

Ønsker deg gode høstdager fremover!
Klem fra Ann Elisabeth oppi dal`n ;)

Bundingen sa...

Skikkelig fin guttelue med traktor på! Stilig i fargene også! Ser for meg at denne lua i disse fargene hadde falt i smak hos voksne karer også.

Klem fra Ingunn