♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

lørdag 31. august 2013

Ny pute

Plutselig en dag satt jeg og heklet bestemor-/oldemorruter som skulle bli en pute....hehe...fikk bare så lyst til å hekle...


Garnet fant jeg i lageret mitt, Mor Aase ull/bomull. Synes det garnet er litt "tungt" til klær, men til pute viste det seg å være supert! Mykt og godt.
Også for en herlig følelse det er å bruke garn fra lageret☺


Bestemorruter eller oldemorruter, kjært barn har mange navn. Og dette er virkelig et kjært mønster.
Her er det bare kreativiteten som setter grenser, for fargekombinasjonene er uendelige.
Jeg hadde grå, hvit og plomme. Så slik ble mine ruter. De er heklet med nål 4.


Baksiden har jeg valgt å strikke. Riller på pinne 4.5 går ganske fort, men fy så kjedelig.
Tror jeg la opp 75 masker, hvis jeg husker riktig...
Fram-og bakside er heklet sammen med fastmasker og den lukkes med fire knapper i den ene siden. Jeg valgte å ikke hekle hemper, men bruker hullene i rutene som knappehull.
Vekten på trekket er 180 gram, og det passer en 40x40 pute.

Pute nummer to er snart ferdig, og da har jeg ikke igjen mer av dette garnet.
Flere prosjekter er påbegynt og enda flere er påtenkt☺

Ønsker dere flotte en riktig fin lørdagskveld!

Vi ses!

8 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Herlig sofaputen! Kjempefin.
Bestemorruter slår sjelden feil til slikt.
Og som du sier - en god følelse å bruke garn fra lageret :)
Ha en fin lørdagskveld-klem!

Hanne sa...

Kjempe fin pute :)

Ellen Kristin sa...

Fint måte å bruke opp restegarn på. Puten ble kjempefin:)

Synnøve sa...

Fin! Denne kan jo brukes på begge sider, alt etter hvilket uttrykk man ønsker:)

Bente sa...

Så stilig! Veldig godt med slike impulsive kjappe prosjekter.
Ha en fin kveld! :)

Guro sa...

Så flott den ble:-)

Jane sa...

Så flott pute!! Og genialt med så forskjellig uttrykk på forside og bakside... Da kan man endre stil etter humøret... :)
Nå fikk jammen jeg lyst til å strikke/hekle pute også :o)

jeamomentsinlife sa...

Så fin!Og så flink du er å hekle!!! :)