♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

mandag 29. oktober 2012

Tøffingsokker

Det føles litt rart å legge ut disse nydelige høstbildene nå, for i dag har snøen lavet ned her. Nå er det virkelig vinter!! I oktober......
Og sammen med snøen kom virkelig julestemningen! I oktober.....
Joda, jeg er skikkelig julete jeg, men i otober og godt ut i november vil jeg ha høst.
Men været får vi ikke gjort noe med, må bare gjøre det beste ut av det.

Her er iallefall sokkene:



Strikket med garn fra lageret!☺ *stolt*

Garnet er Perfect i grønn, blå og grå. En dæsj av hver;) Strikket de på pinne 3,5.

Størrelssen er slik ca akkurat passe til en liten tøffing!☺


Jeg synes faktisk det er gøy å strikke barnesokker. Glade farger og små størrelser=ganske fort ferdig!

Disse sokkene strikket jeg samtidig ettersom jeg var litt usikker på om jeg hadde nok garn, så da slapp jeg å gå igang med sokk nr. 2 når den første var ferdig. Smart ikke sant?



I helgen har jeg hatt koselig venninnebesøk. Herlig med en slik helg, bare strikke, skravle, spise god mat og kose oss. Det gjorde godt etter ei uke med mye jobbing!

Jeg har endelig bestemt meg for hvilke puter jeg vil ha i sofa`n, så slik ser det ut nå:



De hvite strikkeputene, de med stjerner og paljettputa kommer fra KREMMERHUSET, mens pelsputa er kjøpt på Ikea. Skinnet er et år gammelt og kommer fra Jysk.

Så langt er jeg fornøyd, men er godt i gang med å planlegge juleputene;)

Nå skal jeg strikke videre på den lille uglejakka, bolen og den ene armen er ferdig, og jeg er igang med arm nr.2.


Vi ses!


6 kommentarer:

Hanne sa...

Ja barnesokker er kjekt og kjapt å strikke! De blir nok god å bruke. Fine farger også! Også så fint du har det i stuen! Bra putevalg;.)

Jane sa...

Så fine sokker du har strikket. Striper og farger er aldri feil. Må strikke 2 par barnesokker i løpet av den neste mnd jeg og, og da tror jeg at jeg må gå for striper, for i det hele tatt å ha sjans til å klare å fullføre :D Jeg liker IKKE å strikke sokker!!

Veldig hyggelig sofakrok også, deilig med saueskinn og masse puter!
Ha en finfin tirsdag, også håper jeg vi sees før jul :)

klem.

Liftup sa...

Flotte sokker. skulle ønske jeg kunne strikke, men har desverre ikke lært meg det. Jeg legger meg til som følger her hos deg ;)

Monica sa...

Hei på deg.
Så utrolig kreativ og flink du er - her inne går det jammen unna !!!
Kjempefint i stuen din!!
Ønsker deg en riktig fin onsdag.
Smil og klem fra Monica

Synnøve sa...

Flotte sokker! Jeg er enig med deg - barnesokker er gøy å strikke :) Det er lett å bruke garn fra lageret, det går kjapt unna og det blir en "nett" gave :)

Tante Constanse sa...

Alt for tidlig med den snøen, men en god påminnelse om at små føtter trenger varme sokker, ja store også for den del. De ble fine! :)
Koslig stue du har!!